Selecteer een pagina
Home » Personeelsdiensten » Klantverhalen » Klantverhaal Dekkersnest
Klantverhaal Dekkersnest

Klantverhaal Dekkersnest

Het Dekkersnest-DNA waarborgen – wij de zorg, jullie de administratieve zaken

Administratief personeel van BK solutions zet zich in voor het gewaardeerde zorginitiatief Dekkernest. Dit ‘warme nest voor iedereen’ is een uitstekend voorbeeld van zorgvuldige professionalisering.

“Inmiddels zijn we zo groot dat we niet alles alleen kunnen doen”, zegt initiatiefneemster Nienke Dekkers. “Ziekte of uitval is een risico. Dan is het prettig als je voor de administratie ergens anders expertise kunt halen. Nu is de zorgkant én de administratieve kant professioneel ingevuld. Met de consultant als rechterhand.”

Spontaan zorginitiatief in Muntendam

Dekkers werkte voor een stichting als ambulant begeleider in gezinssituaties en een zorgboerderij. Die stichting worstelde met een crisisplaatsing. Dekkers was al voornemens om zelf iets te beginnen. Ze dacht aan haar ouderlijk huis, een mooie plek net buiten Muntendam.

Er stonden veel kamers leeg, Dekkers was ook al uit huis. Haar moeder had een achtergrond als verpleegkundige. De ouders gingen enthousiast mee in het idee. Ze schreven zich direct in bij de Kamer van Koophandel. De actiebereidheid was groot.

In één weekend hadden ze al drie cliënten voor logeeropvang. Dat liep uit naar tien tot twaalf cliënten. “Eerst kwamen ze om ’t weekend, uiteindelijk bijna elk weekend. Toen de cliënten ouder werden kwam dé vraag: Bieden jullie ook dagbesteding?”

Zonnige groeispurt door kansenregen

Er ontstond een zoektocht naar een extra locatie. “Geen huis, maar een thuis. Dat thuisgevoel is belangrijk.” Een voormalige landbouwschool in Veendam leek te ambitieus. De voormalige notariswoning op loopafstand daarvan was wél kansrijk. Daarom werd dat pand in 2014 verbouwd tot ‘thuis’.

Door veel aanmeldingen kwam de ‘landbouwschool’ er alsnog bij. Ook eindigde het huurcontract van een horecazaak (2016) naast de ‘notariswoning’. “Wij namen het inventaris over en begonnen een brasserie als dagbesteding. Voorlopig intern.”

Laagdrempeligheid, Dekkersnest-DNA

Muntendam en driemaal Veendam: Dekkersnest was groot geworden. In 2017 volgde een hoofdkantoor (weer Veendam), met erboven vier appartementen. Ook werd een paardensportcentrum verbouwd op een paradijselijk schiereiland te Blauwestad. 6 locaties! Hoe blijft dat een warm nest? “Door teamcoördinatoren op locatie zelf onderdeel te laten blijven van het primaire proces: de daadwerkelijke zorg”, reageert Dekkers. “Zorgkwaliteit blijft basisprioriteit.”

“We waarborgen het Dekkersnest-DNA: we zijn groot geworden door klein te blijven. Korte lijntjes, de huiselijke sfeer. Laagdrempeligheid! Dat lukt alleen als je afrekent met de administratieve rompslomp die bij een grote organisatie hoort. BK solutions helpt ons onszelf te blijven. Wij de zorg, jullie de administratieve zaken.”

Klantverhaal Dekkersnest: “Korte lijntjes, de huiselijke sfeer. Laagdrempeligheid!”

jan contactpersoonJan

 

Een expert spreken?

Wil je meer weten over personeelsdiensten? Bel ons en je krijgt mij (of één van mijn collega’s) aan de lijn.

(0594) 51 00 00