Notaris

Notaris nodig?

Wij kijken met een andere blik naar je onderneming dan een notaris. Daarom gebruiken ondernemers ons vaak als klankbord en tussenpersoon, voordat ze naar de notaris gaan. Tegelijkertijd helpen we ze bij het vinden van een ervaren notaris. Heb je een notaris nodig?

Van eenmanszaak naar BV: verschillende invalshoek

Is het verstandig om een BV op te richten? Vanuit het oogpunt van een notaris of een jurist is dat altijd verstandig. Vanuit het oogpunt van belasting, de fiscale kant, kan het soms een ander verhaal zijn. Laat je daarom informeren en adviseren door één van onze experts.

Het doorschuiven van je eenmanszaak naar een BV moet je goed overwegen. Soms raden we het af, maar het komt natuurlijk ook voor dat we het juist aanraden. Vervolgens helpen we je daarmee. We spreken de taal van de ondernemer en we begrijpen de taal van de notaris.

Erfbelasting, erfrecht

  • Stel dat ik kom te overlijden, is het dan goed geregeld?
  • De eigenaar van het bedrijf overlijdt: wat gebeurt er dan allemaal?
  • Is dat vastgelegd?


Als het om een notaris gaat, trekken we vaak gezamenlijk op qua advies. Wij kunnen ondernemers heel goed uitleggen wat ze het beste kunnen doen, de notaris moet het op papier zetten. Ook ondersteunen we ondernemers bij het formuleren van de vragen aan de notaris.

Scenario’s

  • Een ondernemer overlijdt. Hij laat een kapitaal aan vastgoed achter. Zijn testament is al in de jaren 60 opgemaakt. Nergens meer te vinden. De kinderen vragen zich wat ze nu moeten doen. Hun moeder ligt in een verzorgingshuis en is niet tekeningsbevoegd. Wij gaan voor de klant in conclaaf met de specialist, de notaris. De notaris kan in zo’n geval het testament opvragen.
  • Een man heeft een huis in zijn bezit en zijn vriendin wil graag bij hem komen wonen. Als hij nu komt te overlijden, gaat het huis nog naar zijn moeder. Om te zorgen dat het huis naar zijn vriendin gaat, moet er iets op papier gezet worden. Wij kunnen het adres geven van de notaris. Een eigen notaris is ook prima.


Als iemand al een notaris heeft, kunnen wij contact opnemen met de betreffende notaris. Wij kijken naar de fiscale kant van de zaak, een notaris legt uit hoe het testament in elkaar zit.

“Notaris nodig? We spreken de taal van de ondernemer en we begrijpen de taal van de notaris.”

Een adviseur spreken?

Heb je vragen over je administratie, of wil je even sparren over wat het beste past bij jouw bedrijf?

Bel gerust, wij denken graag met je mee 0594 – 555011

Of vul dit formulier in, dan bellen wij jou zo snel mogelijk terug.

[turnstile]
Wat we nog meer voor je kunnen oplossen

Ontdek onze aanvullende diensten voor administratie, personeel en advies – alles helder geregeld, precies zoals je van ons gewend bent.

Financiële administratie

Je financiële administratie moet kloppen. Niet alleen voor de Belastingdienst, maar vooral voor jezelf – zodat je weet waar je staat en wat er mogelijk is. BK-Solutions neemt die zorg volledig uit handen. We verwerken je inkoop- en verkoopfacturen, houden je bankmutaties bij, verzorgen je btw-aangiftes en zorgen dat alles op tijd en netjes wordt afgehandeld. Daarbij denken we proactief mee en geven we je heldere inzichten, zonder ingewikkeld jargon. Of je nu net begonnen bent of al jaren onderneemt, wij zorgen dat je cijfers kloppen én voor je werken.

Loonadministratie

Elke maand weer een correcte loonstrook, een kloppende loonaangifte en alles volgens de laatste wet- en regelgeving – dat is waar wij voor zorgen. BK-Solutions neemt jouw loonadministratie volledig uit handen, zodat jij geen tijd verliest aan complexe berekeningen of veranderende cao’s.

Of je nu één medewerker hebt of een volledig team: wij zorgen dat alles klopt. Denk aan contractbeheer, loonstroken, pensioenafdrachten en verzuimmeldingen. We werken efficiënt, communiceren helder en zorgen dat jij altijd overzicht houdt.

Personeelsdiensten

Goed werkgeverschap begint bij goed geregeld personeel. BK-Solutions ondersteunt je bij het opstellen van arbeidsovereenkomsten, het begeleiden van verzuim en het inrichten van personeelsdossiers.

Ook voor advies bij werving, functioneringsgesprekken of arbeidsconflicten kun je bij ons terecht. Wij helpen je om duidelijke afspraken te maken, risico’s te beperken en jouw medewerkers goed te ondersteunen.

Alles wat jij als werkgever nodig hebt, geregeld met een praktische en persoonlijke aanpak.

Vastgoedadministratie

Als verhuurder of vastgoedbeheerder wil je grip op je administratie – van huurbetalingen tot onderhoudskosten. BK-Solutions zorgt voor een heldere, gestructureerde administratie rondom jouw vastgoedportefeuille. We houden huurstromen bij, beheren servicekosten en zorgen voor duidelijke rapportages.

Of je nu één pand bezit of meerdere complexen beheert, wij zorgen dat alles soepel en inzichtelijk verloopt. Ook voor communicatie met huurders of het opstellen van contracten kun je op ons rekenen.

Zij kozen ook voor BK-Solutions

Gebaseerd op 23 reacties

Over BK-Solutions

Bij BK-Solutions maken we het verschil in administratie, salarisverwerking en personeelsdiensten. Of je nu een eenmanszaak runt of een groeiend MKB-bedrijf leidt: wij zorgen dat jouw administratie klopt, je medewerkers op tijd betaald worden en je grip houdt op je cijfers. Duidelijk, snel en zonder poespas.

Wat ons kenmerkt? Persoonlijk contact, een praktische aanpak en een scherp oog voor detail. We denken mee, stellen de juiste vragen en lossen problemen op vóór ze echt ontstaan. Of we dat op afstand doen of bij jou op locatie – dankzij onze Administratiebrigade – bepaal jij.

Met onze roots stevig in Noord-Nederland weten we wat ondernemers hier nodig hebben: geen praatjes, maar oplossingen. Betaalbaar, betrouwbaar en altijd helder.