Btw-aangifte

Btw-aangifte

Waarom is het verstandig om de btw-aangifte door BK solutions te laten doen?

Wat is er nodig voor de btw-aangifte?

Hoe lever je de bonnetjes bij BK solutions aan?

Wanneer wil de Belastingdienst de omzetbelasting ontvangen?

Ieder kwartaal verlangt de Belastingsdienst een aangifte van de btw. Is je administratie bij BK solutions ondergebracht? Dan verzorgen wij ieder kwartaal de aangifte. De periodieke btw-aangifte heet ook wel aangifte van de omzetbelasting. En de naam zeg het al: je geeft op welke omzet je gedraaid hebt. Om dit voor jou te kunnen doen, hebben we dus al je verkoop-, maar ook je inkoopbonnen nodig. Alles wat je het afgelopen kwartaal hebt uitgegeven voor je zaak en alle facturen die je zelf verstuurd hebt aan jouw klanten. Kortom, de periodieke bijwerking van je administratie.

0-aangifte

Heb je het afgelopen kwartaal geen factuur verstuurd of inkoop gedaan? Dan moeten we alsnog de kwartaaladministratie doen. Dit heet een 0-aangifte of nihilaangifte. Je moet altijd btw-aangifte doen, dus laat ons in dat geval met een kort mailtje weten dat we een 0-aangifte voor je moeten doen.

De voordelen van BK solutions voor je btw-aangifte:

  1. Altijd op tijd – zo voorkom je boetes! Wij herinneren je er ieder kwartaal op tijd aan.
    De Belastingdienst geeft geen uitstel.
  2. Volledig verzorgd – zodat jij je op je eigen werk blijft focussen!
    Ontbreekt er een bonnetje, dan vragen wij je ernaar.
  3. Regelmatig bijgewerkte administratie – want december is al druk genoeg!
    Wij controleren of ieder kwartaal compleet is.

Voor de btw-aangifte lever je dit aan ons aan:

Documentatie aanleveren

Bij voorkeur stuur je jouw verkoop- en inkoopfacturen per e-mail aan je contactpersoon bij BK solutions.
Lukt het je door omstandigheden niet om je bonnen digitaal aan te leveren? Kom dan naar ons kantoor op Tolbertervaart 1-D in Tolbert. Eventueel loggen wij dan samen met jou in bij je bank, om het mutatie-overzicht te downloaden.

Tijdvakken omzetbelasting

Eerste kwartaal = januari + februari + maart
Inleveren documentatie bij BK solutions in de eerste week van april

Tweede kwartaal = april + mei + juni
Inleveren documentatie bij BK solutions in de eerste week van juli

Derde kwartaal = juli + augustus + september
Inleveren documentatie bij BK solutions in de eerste week van oktober

Vierde kwartaal = oktober + november + december
Inleveren documentatie bij BK solutions in de eerste week van januari

Bas Bas

Een adviseur spreken?

Maak eenvoudig een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.Afspraak maken

Over BK solutions: alles keurig opgelost op administratief gebied. Alle administratieve oplossingen van onze grondleggers Leon Brandsma en Jan Cornelis Klijn zijn gebundeld in de naam Brandsma Klijn solutions (BK solutions), een veelzijdig administratiekantoor met personeelsdiensten in Noord-Nederland.