Consultancy

Consultancy 

De consultancy-tak van BK solutions (Brandsma Klijn solutions) biedt een tijdelijke oplossing op het gebied van administratie. Ook kunnen onze consultants de administratieve organisatie eens goed tegen het licht houden.

In de praktijk blijkt deze hulp met administratie vaak van harte welkom bij bedrijven. Daarnaast bieden we een handige oplossing als je nieuw personeel nodig hebt en je niet meteen iemand wilt aannemen.

Hieronder hebben we de drie mogelijkheden van onze consultancy-tak voor je uitgelicht.

1. Een tijdelijke oplossing (invallen)

Het gebeurt in ieder bedrijf wel eens: één van de medewerkers is tijdelijk niet inzetbaar, door bijvoorbeeld ziekte of een zwangerschap. Sowieso al best lastig, maar vaak is dit wel intern op te lossen. Of door het inschakelen van een (tijdelijke) extra arbeidskracht.

Alleen als het gaat om (het hoofd van) de financiële administratie of de controller, is het vaak een stuk lastiger in te vullen: je hebt iemand nodig die betrouwbaar is, snel jouw administratie ‘onder de knie’ heeft en die ervaring heeft met het voeren van de financiële administratie. Hiervoor kun je een consultant van BK solutions inschakelen.

Een lastig probleem opgelost

Onze medewerkers hebben ervaring met het voeren van de administratie van verschillende bedrijven en zijn gewend om bij allerlei soorten bedrijfstakken (administratief) mee te denken. Ook zijn zij gewend om te werken met verschillende administratiepakketten.

2. Administratieve organisatie tegen het licht houden (screenen)

Hoe goed heb je het nou eigenlijk voor elkaar op fiscaal gebied of qua administratieve organisatie? Het kan zijn dat je best tevreden bent over je eigen (externe) boekhouder, maar dat je jezelf toch wel eens afvraagt of hij/zij niet te veel vastgeroest zit in de eigen ziens- en/of werkwijze. Laat BK solutions dan eens tijdelijk fungeren als sparringpartner voor jou en jouw boekhouder:

  • Zou het bijvoorbeeld beter zijn om een BV van het bedrijf te maken, of juist terug te keren naar een eenmanszaak of VOF?
  • Valt er qua automatisering nog winst te behalen?
  • Of heb je het gevoel te veel belasting te betalen?

Onze consultants screenen je administratie en belastingaangiftes.

3. Extra administratief werk (aanvullen)

Mogelijk zijn er tijdelijk extra werkzaamheden op administratief gebied. Misschien beschik je in zo’n situatie zelf niet over de mankracht om dit in te vullen. Ook hiervoor zijn de specialisten van BK solutions geschikt. Denk bijvoorbeeld aan de volgende scenario’s:

  • Het bedrijf gaat over naar nieuwe software voor administratie.
  • Er is tijdelijk erg veel extra werk.
  • Je loopt vast met een bepaald vraagstuk en je huidige personeel kan niet helpen.

Het kan in zulke gevallen handig zijn om tijdelijk versterking op te roepen, maar hiervoor iemand aannemen is lastig: ervaren personeel op dit gebied is schaars en wil zich meestal niet voor kortere tijd aan een bedrijf binden. Dit kan wel als je één van onze medewerkers inschakelt. Wij kunnen ook goed meedenken over hoe dit zo snel en effectief mogelijk in te vullen is.

Contact opnemen

Ben je benieuwd naar onze verdere werkwijze? Neem dan contact met ons op.

Een handige oplossing als je nieuw personeel nodig hebt en je niet meteen iemand wilt aannemen.

Carla Carla

Een adviseur spreken?

Maak eenvoudig een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.Afspraak maken

Over BK solutions: alles keurig opgelost op administratief gebied. Alle administratieve oplossingen van onze grondleggers Leon Brandsma en Jan Cornelis Klijn zijn gebundeld in de naam Brandsma Klijn solutions (BK solutions), een veelzijdig administratiekantoor met personeelsdiensten in Noord-Nederland.